|
Forum o modzie Gothic Wielka Wojna Cała Prawda o Gothic Wielka Wojna bez tajemnic
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maximus
TDM
Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 1503
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Śro 15:33, 11 Mar 2009 Temat postu: ZASADY WALKI W GRZE FORUMOWEJ |
|
|
Oto żelazne zasady :
1. Walka podzielona jest na tury. W każdej turze gracze podają co chcą zrobić. Mogą robić wszystko, a Mistrz Walki osądza czy im się to udało. Jeżeli ta czynność to walka, podają 4 liczby od 1 do 12.
2. Każda liczba to cel trafienia ataku. Np.
1 ze 4 = Trafienie w opancerzoną część (50% przewidywanych obrażeń),
2 ze 4 = normalny atak (100% przewidywanych obrażeń),
3 ze 4 = trafienie w nieopancerzoną część (150% przewidywanych obrażeń),
4 ze 4 = trafienie krytyczne, w czuły punkt, (200% przewidywanych obrażeń).
3. Obrażenia wylicza się tak :
Dla maga :
mana + obrażenia od broni/zaklęcia x trafienie(50%, 100% itp.) - pancerz wroga - jego odporność na atrybut (np. ogień, obrażenia cięte)
Dla wojownika :
siła + obrażenia od broni + umiejętnośc posługiwania się bronią (np. bronie jednoręczne, dwuręczne itp.) x trafienie(50%, 100% itp.) - pancerz wroga - jego odporność na atrybut (np. ogień, obrażenia cięte)
Dla dalekostrzelca :
zręczność + obrażenia od broni + umiejętnośc posługiwania się bronią (np. łuki, kusze, dmuchawki itp.) x trafienie(50%, 100% itp.) - pancerz wroga - jego odporność na atrybut (np. ogień, obrażenia cięte)
4.Nie da się zginąć, jeżeli kogoś HP dojdzie do zera, zostaje on wyłączony z walki (mdleje, zostaje mocno ranny, sparaliżowany etc.).
5.Doświadczenie za potwora/potwory pokonanego/pokonane w walce dostaję cała drużyna (np. Jeśli w walce uczestniczyło 5 osób, a za pokonanego dzika było 100 EXP, to każda z tych osób dostaje 100 EXP).
6.W każdej turze osoby uczestniczące w walce piszą TYLKO RAZ i piszą tylko co chcą zrobić, nie co robią ("Biorę potężny zamach i uderzam orka w głowę zadając mu 50 obrażeń" - ŹLE, "Biorę potężny zamach i próbuję uderzyć orka w głowę" - DOBRZE).
7.Osoby atakujące na odległość mają immunitet (tzn. aby je zaatakować, trzeba poświęcić całą turę na dojście do niej i dopiero w następnej zaatakować. Jeżeli ta osoba napisze, że chce dojść, ofiara nie ma prawa uciec). Ta zasada tyczy się też przeciwników, tzn. jeżeli wróg ma łuk, to gracze muszą podejść.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Maximus dnia Śro 15:48, 11 Mar 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
adamo
Nowy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecino i okolice
|
Wysłany: Śro 15:45, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
A co z moją propozycją?
Cytat: |
Wysłany: Nie 14:46, 01 Lut 2009
A ja mam taką propozycję dotyczącą systemu aby osoby strzelające (używające magii lub łuku) miały przez 1 turę ochronę tzn.:
Przeciwnik chce tę osobę zaatakować to musi do niej podejść (w końcu ta osoba atakuje z dystansu), co zajmuje 1 turę (w kolejnych turach już jest koło niej więc atak zajmuje 1 turę).
To by sprawiało, że ktoś kto ma więcej HP i walczy mieczem mógłby odwracać uwagę przeciwnika, a osoba atakująca z dystansu mogłaby spokojnie strzelać (nie potrzebuje wtedy dużo HP, więc może szkolić postać w ten sposób żeby zadawać większe obrażenia).
Dodatkowo byłaby wtedy opłacalna walka dwoma rodzajami broni:
pierwszą turę łukiem, a potem mieczem (jeżeli lepiej walczy się mieczem)
To by dawało sens posiadaniu i siły i zręczności. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maximus
TDM
Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 1503
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Śro 15:46, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Popieram. Zaraz dodam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamo
Nowy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecino i okolice
|
Wysłany: Sob 12:57, 14 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
A w czasie walki z potworem to, kogo ten potwór zaatakuje jest losowane jakoś? Czy prowadzący walkę o tym decyduje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maximus
TDM
Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 1503
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Sob 13:32, 14 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
W większości przypadków losowo, ale czasami (ja np. podrażnisz czymś potwora) to zaatakuje wybraną osobę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamo
Nowy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecino i okolice
|
Wysłany: Sob 13:59, 14 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem to jeszcze jednej rzeczy brakuje do walk... obrażeń od broni.
Bo bez broni są 3 punkty obrażeń, czy może jednak nie?
Cytat: |
siła + obrażenia od broni + umiejętnośc posługiwania się broni |
Bo jeżeli tak to powinno być jeszcze +3
.........................
Dobrze byłoby jeszcze wiedzieć jakie są rodzaje obrażeń aby zaplanować kupno broni zadających różne obrażenia i dostosować broń do przeciwnika
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adamo dnia Sob 14:14, 14 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|